Google AdWords HI-Score

De HI-score is een nieuwe score die Google inzet om aan te geven hoe jouw account scoort ten opzichte van andere accounts. De HI-score is op dit moment nog niet voor ieder account uitgerold, maar dat zal in de toekomst wel gebeuren. Wat is de HI-score precies en hoe kun je de score verbeteren?

 

De Google AdWords HI-score laat vooral zien in hoeverre je gebruikmaakt van alle mogelijkheden binnen Google AdWords. Hoe meer je gebruik maakt van alle opties, hoe hoger je HI-score. De score kan maximaal 100 zijn.

 

De score is opgebouwd uit 6 verschillende elementen, namelijk:

 

Budget Index

Wordt er voldoende budget ingezet en is dit op de juiste manier verdeeld over de campagnes?

 

Extension Index

Maak je van alle mogelijke extensies gebruik en zijn deze relevant genoeg?

 

Settings Index

Google AdWords kijkt onder andere of je ook adverteert in de zoekpartners van Google, welke biedstrategie je gebruikt en of je conversies meet.

 

Mobile Index

Adverteer je op mobiel, meet je conversies en zijn je biedingen voor mobiel goed?

 

KW & Ads Index

Hoe hoog zijn de kwaliteitsscores van je advertenties en zoekwoorden? Hoe hoger je kwaliteitsscores, hoe beter je account waarschijnlijk presteert.

 

Audience Index

Maak je gebruik van doelgroeplijsten en remarketing?

 

De score zegt dus eigenlijk niets over de resultaten van jouw account, maar het zegt vooral iets over hoeveel mogelijkheden je benut binnen Google AdWords.

 

Een nadeel is dat het soms helemaal niet beter is voor je resultaten om alle mogelijke opties in te zetten. Ga dus niet blind voor die score van 100 maar kijk welke opties voor jouw doelstellingen belangrijk zijn en welke opties je misschien over het hoofd hebt gezien.

 

Alle mogelijke advertentie extensies inzetten is voor elk account een must, maar alle mogelijke budgetstrategieën inzetten is niet per definitie positief voor je resultaten. Dat moet je altijd testen.

Benieuwd hoe jij jouw AdWords account kunt verbeteren? Neem dan vrijblijvend contact met ons op! 

2018-06-14T13:08:33+00:00 14 juni, 2018|
WhatsApp